اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راه اندازی کارخانه نوآوری می‌تواند 4هزار فارغ‌التحصیل یزدی را مشغول به کار کند

رئیس پارک علم و فناوری یزد بابیان اینکه 80 هزار دانشجو در یزد مشغول به تحصیل هستند، گفت: را راه‌اندازی کارخانه نوآوری در یزد، 4 هزار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند مشغول به کار شوند.

راه اندازی کارخانه نوآوری می‌تواند 4هزار فارغ‌التحصیل یزدی را مشغول به کار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی لطفی دقایقی قبل در نشست صمیمی با فناوران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین که در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد بابیان اینکه شهر یزد شهر آموزش عالی است گفت: در خصوص نسبت دانشجو به جمعیت، استان یزد جز سه استان اول کشور هستیم و در حال حاضر بیش از 80 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های مختلف استان در حال تحصیل هستند.

 رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه این پارک در یزد ازلحاظ تعداد شرکت‌های فناور جز 5 استان اول در کشور است خاطرنشان کرد: استان یزد به لحاظ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جز استان‌های برتر است که یک آمار فوق‌العاده است.

وی بابیان اینکه ما برای حل مشکلاتمان در پارک علم و فناوری نیاز به بودجه چند ده‌میلیاردی و چند صدمیلیاردی نداریم خاطرنشان کرد: پتانسیل پارک علم و فناوری یزد بسیار بالا است و تاکنون 900 شرکت در این پارک پرورش‌یافته و هم‌اکنون 280 شرکت در پارک علم و فناوری یزد فعالیت دارند.

لطفی به اثرات مثبت راه‌اندازی کارخانه نوآوری در یزد اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه اثرات مثبت بسیاری را برای یزد در پی خواهد داشت که اصلی‌ترین آن فعالیت 3 تا 4 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی یزد در این مرکز است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با تأکید بر اینکه استان یزد می‌تواند پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور باشد ادامه داد: در این خصوص تردیدی نباید به خود بدهیم چون در این زمینه پتانسیل‌های بسیار خوبی در استان یزد وجود دارد.

انتهای پیام/90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول